Thursday, January 24, 2008

when i need my family the most . . .

Saya tidak berapa sihat hari ini. Sakit perut atas kesilapan sendiri. Saya banyak sangat minum Coke semalam. Gasnya membuih di perut saya hingga ke ulu hati. Saya tidak dapat ke kelas Nihon go dan bangkit agak lewat. Rasa bersalah menguasai apabila saya sebenarnya ada tugas untuk teman-teman kelas. Apabila diri tidak berapa 'betul' pasti keluarga dan suasana 'di sana' banyak menerjah dalam kotak pemikiran. Dalam kesejukan dan keindahan salji yang turun, saya inginkan kehangatan matahari dan suasana yang penuh dengan pokok-pokok hijau biarpun hanya pokok kelapa sawit! Sejak beberapa ketika ini, saya rindukan suasana tempat kerja di UTHM - zon selesa yang telah saya tinggalkan.

Mungkin saya terlalu memikirkan bagaimana untuk melepasi paras impresi sensei saya. Atau saya perlukan waktu-waktu privacy yang berkualiti. Biasanya, waktu - waktu bingung begini, saya perlukan keluarga, wajah papa dan mama yang selalu memberikan semanagat juga wajah adik-adik yang kuat mengusik.

Saya perlukan waktu berborak yang panjang dengan mama, yang biasa saya lakukan ketika masak bersama-sama, juga masa berduaan dengan adik perempuan Humairaa saya yang biasanya diakhiri dengan aksi gurau yang macam-macam. :) Juga adik bungsu saya Syahmi yang bakal menghadapi peperiksaan SPM tahun ini. Saya sepatutnya berada di sisi adik memantau perjalanan jadual belajarnya. Menanti saat tibanya bulan Oktober, masa terasa begitu perlahan....

Namun ada satu benteng dalam diri yang sangat kuat untuk memujuk saya supaya bertahan. Pengorbanan yang saya harap membawa kebaikan untuk diri dan keluarga. Adik-adik saya juga berpotensi menjadi sekuat saya. Mereka pasti ada cita-cita dan impian sendiri untuk dibuktikan. Betul lah, walau sejauh mana kita pergi, keluarga dan rumah sendiri adalah tempat yang paling selesa.

Saya percaya sesiapa pun akan berpendapat begitu....
Hujung minggu ini, saya harap dapat menghabiskan masa dengan diri.
Perintah berkurung bermula.

p/s:

Kak ieta,
this is my first entry about homesick,
I'm only ordinary human thou...

Send someone to love me
I need to rest in arms
Keep me safe from harm
In pouring rain
Give me endless summer
Lord I fear the cold
Feel I'm getting old
Before my time
As my soul heals the shame
I will grow old through this pain
Lord I'm doing all I can
To be a better man
Go easy on my conscience
'Cause it's not my fault
I know I've been taught
To take the blame
Rest assured my angels
Will catch my tears
Walk me out of here
I'm in pain
As my soul heals the shame
I will grow old through this pain
Lord I'm doing all I can
To be a better man
Once you've found that lover
You're homeward bound
Love is all around
Love is all around
I know some have fallen
On stony ground
But Love is all around
Send someone to love me
I need to rest in arms
Keep me safe from harm
In pouring rain
Give me endless summer
Lord I fear the cold
Feel I'm getting old
Before my time
As my soul heals the shame
I will grow old through this pain
Lord I'm doin' all I can
To be a better man
Robbie Williams

No comments: