Tuesday, April 15, 2008

membebel

tottemo bikurishita!

pagi-pagi lagi dapat panggilan dari owen. yoshi sensei bertanyakan study plan saya yang sepatutnya saya hantar hari ini. saya dah hantarkannya isnin lepas! terawal sangatkah? bukankah awal itu bagus. mengapa saya kinchou sangat takut di marah pula!

saya macam biasa, mind set tidak kuat untuk jadi morning person. tetapi dengan adanya mondai berlanjutan dari Plala ( server internet) menyebabkan saya gagahkan diri.sebaik saja tiba di NTT, tutup pula! saya perlu ke show room di sanjo atau takano untuk selesaikan mondai yang ntah apa masalahnya pun saya tidak faham.

apa dah jadi dengan diri ni? makin lama makin surut motivasi. semua kelas bahasa jepun saya tuang ke tepi. saya semacam dah lupa kenapa saya beriya-iya nak datang ke sini. semangat yang bernyala lebih dari obor olimpik pun tinggal nyawa-nyawa ikan.

mustahil saya tidak marah dan berperang dengan diri yang semakin lupa pada nilai perjuangan dan integriti. saya lupa betapa susah payahnya saya berjuang untuk sampai ke negara matahari terbit ini. saya lupa janji dan genggam sumpah yang saya selimpangkan dari hujung rambut hingga hujung kaki untuk mengutip sebanyak mana pun ilmu di bumi Ilahi ini.

bukankah saya sepatutnya kuat melaksanakan perancangan/ jadual yang telah saya buat. saya patut kuat menentang apa jua arus yang datang kerana semuanya hanya untuk 3 tahun sahaja! tapi mengapa hati saya kerap mengeluh letih dengan apa yang saya rasa setiap hari.

homesick. paling kuat dan kukuh alasan itu. tidak terluah dek lidah apa yang terbuku di hati. semuanya bermain di atas jari saat saya menaip keyboard ini. homesick. ia menguasai semua mind setting yang ada.

sudahlah... tidak guna saya membebel panjang marahkan diri sendiri. apa-apa pun semuanya harus diredah. mana ada hidup tanpa masalah. dan... putaran hidup - memang sekejap di atas dan sekejap di bawah.

head band untuk para students di bawah seliaan saya telah sampai di bumi UTHM. selamat mengikat kepala untuk final exam. rindunya untuk lihat wajah-wajah semangat mereka yang selalunya memberi inspirasi buat saya.

p/s:
saja membebel untuk diri sendiri. kerana rindukan suara-suara bebelan kakak-kakak yang ada di sana!

No comments: