Saturday, June 21, 2008

Seminggu selepas happyo




Selepas minggu happyo yang penuh dengan erti warna merah jambu, saya di bayang-bayang oleh kemalasan berfikir dek kebuntuan menyelesaikan hala kenkyuu. Kebanyakan sensei memberi komen bahawa kenkyuu saya susah untuk direalisasi. (kecuali sensei Kitamura). Saya cuma mampu menjanjikan yang terbaik.

Malam minggu - di samping mencari mood menyusun LR - saya layan death note 1 & 2.

Plot J Movie memang selalu memberi kesan.

....bahawa setiap manusia itu ada sifat dan karakter yang menarik dan tersembunyi.

Walaupun hanya dalam movie ... tetapi saya asyik masyuk melihat cara L (watak dalam death note) membaca persepsi Light . Saya belum sempat menonton L : Change the world - rasanya masih belum diupload untuk tontonan secara online. Sebelum ini, filem crime psycho yang paling best pernah saya tonton ialah Internal Affairs 1- 3 lakonan Andy Lau dan Tony Leung.

...bukan nya ape...saya cuma ingin jadi seseorang dlm apa yang saya buat...seperti karakter-karakter dalam movie... dan untuk menjadi seseorang...kita perlu berfikir dari perspektif yang berlainan...

saya terpengaruh? ... hidup pun pementasan dan drama. tak salah berangan menjadi heroin dalam plot hidup sendiri.


LR to go. yosh!

No comments: