Tuesday, June 24, 2008

Hari Jadi Papa

Hari ini hari jadi Papa. Hadiah hari jadi sampai pada hari yang tepat. Rasanya papa agak touching. Maklumlah sejak dua tiga menjak lepas sakit-sakit, mesti akan jadi lebih sensitif. Harap-harap bila saya pulang waktu hari raya nanti, berat badan papa sudah naik semula. =)

Kenkyuu. Belum stabil secara keseluruhan. Introduction alhamdulillah, setelah happyo saya semakin faham kepentingan kajian. Untuk mengecilkan skop, saya perlu membaca banyak journal lagi.

Hari ini saya cuba develop tujuan research dengan jelas. Ini sekadar catatan di blog.

i - measurement ; knowledge about risk that motorcyclists likely to take - objective risk, unconcious risk, perceived risk.

ii - relationship between risk perception and behavior; correlate or not

iii- test on risk compensate theory and zero risk theory

Bahagian ketiga itu saya masih lemah kerana kebanyakan research yang terdahulu melibatkan personality traits. Adakah ia diperlukan untuk research saya ini?

Untuk menetapkan model, saya perlu baca journal lagi dan lagi.

Sudah hampir 3 bulan sbg PhD student. Terasa berjalan sangat lambat...

No comments: