Sunday, March 2, 2008

Meeting pertama dengan sensei sesudah entrance exam.

Hari ini sensei meragui keupayaan jalan research saya. Bagaimana cara saya hendak mengumpul data dari Malaysia. Sensei kata saya hanya tahu bercakap dan dia mesti hati-hati dengan saya.

Saya sudah kata sensei saya `strict`.

Dalam soal research ini, saya memang tidak ada kebolehan kerana belum sempat satu research ditamatkan saya telah pergi `memberanikan` diri `kamikaze` di Jepun. Satu kelemahan saya mungkin kerana saya kadang-kala terlalu positif yang saya mampu membuatnya! Aduhai!Aduhai!

Sekarang saya memang perlu buat kontek di MIROS, UTM, UPM atau UKM, dan USM jika benar-benar inginkan data yang `excel`. Ada satu suara dalam diri yang menyatakan Sabahiah, kau boleh buat dan data ini jika dapat dikumpulkan bukan sahaja berguna untuk PhD, malah untuk kajian selepas itu.

Mata saya mula berair. Mampukah untuk melangkah sejauh yang di imiginasikan.

2 comments:

Amalina said...

あなた、素直だね。

It is not an imagination, it's yr target. Aim high, wish for the best but don't forget to prepare for the worst or worse.

Don't let yr sensei or others make u doubt yr own confidence. Only u n of course god knows what u want n what u can do. I see nothing wrong with yr journey/ 'kamikaze'.

Kak Amal(can't help not commenting on ladies' blogs,cheers!)

sapphire said...

thank you kak amal!!!!
gosh!
its very inspiring!!!!!

i will keep holding on!