Friday, December 21, 2007

Ippai ... peter no uchi ni Party ga aru!!

baru sahaja balik dari makan-makan di rumah Peter. Ippai! Ippai! Riko, Peter no kanojo sediakan temaki sushi. Hmmm oishikatta!! Saya buat jemput-jemput dan bawa sebagai buah tangan. Saya bagitahu mereka itu adalah snack orang Melayu dan kalau diterjemahkan ke bahasa Jepun, ia akan jadi Douzo-Douzo. Hentam sajalah cik kiah! Bukan diorang tahu pun ...

Peter dan Riko juga jemput sepasang kawan mereka dari Taiwan. Perbualan yang paling menarik ialah tentang Andy Lau. Ketika ini, kami sangat rancak berbual kerana semua orang kenal Andy Lau kecuali Peter. Isu seterusnya tentang cerita-cerita hantu. KOwaii!! Meremang bulu roma!

Walaupun tidak fasih berbahasa Jepun, berbual tidaklah susah sangat kepada orang yang suka bercakap macam saya. Saya seronok malam ini. Terasa saya sudah terbang melayang-layang jauh rupanya. Melayang jauh dari suasana biasa. Hajimete ... kehidupan fasa seterusnya bermula. Sayangnya tak bawak kamera.

Hari ini agak sibuk dan cepat. Esok ada lagi sesi makan-makan. Esok saya akan masak nasi lemak . ...dan ada plan makan lagi ke Kobe. ... makan lagi.

No comments: