Thursday, October 30, 2008


Hari jumaat tiba lagi. Semester ini akan penuh dengan aktiviti di sekolah. Busy is good.

Pagi ini Kawani-chan nampaknya boleh tersenyum. Experiment pertamanya berjaya pada pagi ini. Yattah! Malam semalam, Kawani-chan dimarahi Yoshi sensei lebih dari satu jam berkenaan kenkyuu nya itu di dalam lab. Memang lumrah di sini, sensei akan memarahi student di depan student-student yang lain. Jadi, satu lab akan tahu masalah kenkyuu student tersebut dan akan cuba membantu seberapa daya.


Yokatta nee Kawanishi-chan! Kawanishi ini pelajar tahun 4 (akhir). Di sini, pelajar – pelajar tahun akhir perlu memilih lab kenkyuu masing-masing berdasarkan apa yang mereka minat atau apa yang mereka mahu buat. Ada 4 orang pelajar tahun 4 degree (tahun akhir) untuk lab saya pada sem ini. Semuanya lelaki. Tetapi, saya paling suka Kawanishi-chan ini. Comel dan berwajah kasihan.

Pelajar-pelajar M2 – Yone, Yamaguchi, Mori dan Machan pun saya lihat lebih matang pada sem ini. Tahun hadapan 2009 – Ari, Yilin, Peter dan Nakai akan menamatkan pengajian PhD. Jadi saya akan jadi yang tunggal yang akan tinggal. Sabishikunaru….

Pun begitu, saya rasa lebih ‘tenaga’ untuk semester ini. Semoga segalanya berjalan lancer. Minggu hadapan – 5 Nov, aktiviti lab akan bermula. Setiap hari Rabu, lab akan ada happyo santai.

Yosh! Gambare!!

No comments: